10 marketinginių žingsnių Horeca versle
- Martynas Paukstys
- Mar 22, 2024
- 3 min read
Norint turėti sėkmingą verslą Horecos sektoriuje, ypatingai skanių patiekalų, kokteilių ir tobulo aptarnavimo, deja, bet neužteks. Kuriant šį ypatingai rizikingą verslą svarbu apgalvoti nuo smulkiausių aspektų iki esminių ir pradžioje ypač svarbių, pvz., tokių kaip verslo marketingas. Kaip reklamuoti savo verslą, kodėl svarbus prekininio ženklo identiteto kūrimas, kodėl būtina išnaudoti socialinius tinklus? Atsakymus į šiuos klausimus (ir daugiau) rasi šiame tekste.

Kas tai ir kam man jo reikia? Pradėkime nuo to trupučio teorijos: kas yra Horeca marketingas ir kam jis reikalingas?
Horeca marketingas iš tikrųjų yra menas ir mokslas: privilioti potencialius naujus svečius ir išlaikyti jau esamus. Tai unikalaus prekinio ženklo sukūrimas ir įvairių komunikacijos priemonių naudojimas, strategijos kūrimas ir jos taikymas siekiant pritraukti kuo daugiau svečių ir tokiu būdu didinti jūsų verslo apyvartą.
Ar rinktumėtės tradicines laiko patikrintas ar iššaukiančias ir niekur nematytas Horeca marketingo strategijas, visos jos siekia vieno ir to paties tikslo: kad pro jūsų duris įžengtų svečiai.

Fun fact: 77% lankytojų prieš apsilankant naujame restorane ar bare, tikrina jų socialinius tinklus. Tokia statistika aiškiai parodo: skaitmeninis marketingas (SM) turėtų būti prioritetizuojamas. Štai dar kelios priežastys kodėl:
Didės jūsų matomumas. Tai beprotiškai svarbu šioje ir taip daug žaidėjų turinčioje rinkoje.
Tai padės išlaikyti lojalius klientus, kurie ne tik grįžta pas jus, bet ir rekomenduoja jus savo draugams.
Skaitmeninio marketingo dėka kursite unikalų prekinį prekinį ženklą, apie kurį komunikuosite potencialiems klientams.
SM padės generuoti pelną.
10 marketinginių žingsnių jūsų verslui
1) Išsigryninkite savo prekinio ženklo identitetą.
Jūsų baro, restorano identitetas yra tai, kas jus išskiria iš kitų. Prisėskite ir nuoširdžiai įsigilinkite: kuo jūs unikalūs, kokia yra jūsų auditorija ir kokią žinutę siunčiate. Žinant šiuos atsakymus, sukurkite savo Brand book” (BB), kuris negali nusileisti jūsų skaniausiam patiekalui ir geriausiam kokteiliui. Sukūrus BB ir laikantis šių dalykų, jūsų prekinis ženklas atrodys solidžiai, patraukliai ir vientisai.

2) Sukurkite savo internetinę svetainę arba social media profilį.
Kaip rodo statistika, jūsų e.svetainė/soc. tinklų paskyros dažniausiai yra pirmasis apsisprendimo žingsnis, ar naujas svečias aplankys jus, tad nenaudoti šių technologijų šiomis dienomis yra tiesiog ne variantas. Ne veltui sakoma: jeigu jūsų nėra internete, vadinasi, jūsų nėra. Pasirūpinkite, kad e.svetaine naudotis būtų paprasta, ji būtų matoma visose paieškų sistemose. Joje privalo būti teisingi kontaktai, lokacija bei darbo laikas, taip pat praverstų, jog svečias iškart turėtų šansą pažvelgti į meniu. Ir nepamirškite: didelė dalis žmonių jūsų svetainę lankys per mobilųjį telefoną.
3) Tapkite socialinių tinklų virtuozu.
Facebook ir Instagram, tai dvi platformos, į kurias reikėtų fokusuotis Lietuvoje. Dalinkitės verslo kasdienybe, kurkite spalvingą ir apetitą keliantį turinį, bendraukite su savo svečiais, investuokite į reklamą. Pastovus ir autentiškas turinys padeda sukurti bendruomenę, besidominčia jūsų prekiniu ženklu.

4) Optimizuokite savo verslą Google.
Susikurkite savo paskyrą, kad būtumėte matomi Google Maps. Įsitikinkite, jog visa informacija yra teisinga ir stenkitės dirbti taip, kad visi atsiliepimai būtų geri, jeigu gauiste blogų - neignoruokite jų, išsiaiškinkite priežastis ir būtinai atrašykite klientui, parašiusiam tokį komentarą. Savo svetainėje įkomponuokite teisingus raktažodžius, kad jūsų rankingas Google būtų kuo aukštesnis. Patikėkite, teisinga optimizacija Google yra itin svarbi.
5) Elektroninių laiškų marketingas.
Šiais laikais retai naudojama, bet vis dar veiksminga, jei atliekama teisingai, priemonė. Paprašykite svečių elektroninių paštų, o tada dalinkitės su jais naujienlaiškiais, kvietimais į renginius.
6) Maisto pristatymas į namus.
Visi mes kartais patingime nueiti iki savo mėgstamiausios kavinės ar restorano, tačiau noras suvalgyti mylimiausią savo patiekalą iš ten, niekur nedingsta. Nenuvilkite savo svečių ir pristatykite maistą jiems į namus per populiariausias programėles arba patys. Žinoma, prieš pradedant tiekti šią paslaugą, pasirūpinkite, jog tikrai žinote, ką darote ir įvertinkite, ar jūsų maistas nepraras per daug kokybės pristatant jį į namus.

7) Renginiai, renginiai, renginiai.
Geras maisto ir gėrimų meniu yra labai svarbus, bet niekas kitas nepagyvina verslo kaip įvairiausi renginiai. Degustacijos, vakarėliai, gyva muzika. Pasitelkite savo socialinius tinklais reklamai. Jūsų tikslas: priversti žmones apie jus kalbėti.

8) Kolaboracijos ir nuomonių formuotojai. Žmonių rekomendacijos išlieka pats veiksmingiausias būdas prisikviesti daugiau svečių, o kas kitas turi didesnę galią rekomenduoti, nei nuomonių formuotojai. Kolaboruokites su maisto tinklaraštininkais, Instagram nuomonių formuotojais ir aplinkiniais verslais. Jų autentiškos ir organiškos rekomendacijos gali labai stipriai padidinti jūsų verslo žinomumą.

9) Investuokite į mokamą reklamą.
Skirstydami biudžetą niekada nepamirškite biudžeto reklamai. Tokios platformos kaip Google, Facebook ir Instagram targetina jūsų tikslinę auditoriją. Tai nėra toks paprastas dalykas kaip gali pasirodyti, patikėkite jums teks išleisti ne vieną eurą ant „tuščios reklamos”, kol atrasite parametrus, kurie veikia būtent jūsų prekiniam ženklui. Įsivaizduokite, jog tai garso didinimo mygtukas apie jūsų verslą: pasiekus reikiamas ausis, į jį bus atkreiptas dėmesys, o pasiekus klaidingas ausis: jūs galite sukelti ir neigiamas emocijas.
10) Skaičiukai nemeluoja, viskam reikalinga analizė. Šiais laikais, kai viską galima paskaičiuoti, analizė yra beprotiškai svarbi. Kruopščiai studijuokite svetainės lankomumą, social media įsitraukimą bei kitus svarbius parametrus. Po kiekvienos reklaminės kampanijos įvertinkite jos efektyvumą ir padarykite išvadas. Taip pat įvertinkite renginių efektyvumą ir jų įtaką pelnui.
Kai kuriems visa ši informacija yra gerai žinoma. Greičiausiai šie verslai įsitaisę topų viršūnėse raško pelno vaisius.
O jei tau šį informacija yra tamsus miškas, nesijaudink, tam esame mes. 🙂
Susisiek: hello@horecahouse.lt
Comentarios